2025
Naše podujatia v roku 2025
Máj
Medzinárodný deň detí na bratislavskej Kuchajde
Dnešný deň patril deťom – a nielen im! V rámci osláv Medzinárodného dňa detí v bratislavskom Novom Meste si mohli návštevníci vyskúšať posunky pre rôzne športové aktivity, čo zaujalo malých aj veľkých. Popri posunkovaní sa niektorí zaujímali o posunkový jazyk ako taký, chceli vedieť viac o študijnom programe Slovenský jazyk v komunikácii nepočujúcich (SJvKN) Trnavskej univerzity. Deti a ich rodiny si tiež všímali, akú dôležitú úlohu zohráva tlmočník v komunikácii medzi svetom počujúcich a nepočujúcich. Sme radi, že sme mohli predstaviť činnosť nášho občianskeho združenia Snepeda aj na hlavnom pódiu a byť súčasťou tejto krásnej udalosti.
Ďakujeme mestskej časti Bratislava – Nové Mesto za pozvanie a podporu, ako aj všetkým, ktorí sa podieľali na našej prezentácii – dobrovoľníkovi Romanovi, dobrovoľníčkam Veronike, Denise, Alici a tlmočníčkam – študentkám SJvKN Michaele Kolčákovej a Viktórii Karelovej.
Veronka
Apríl




Školenie pre zamestnancov jednej predajne dm
Na pozvanie spoločnosti dm sme v utorok 8. apríla pripravili vzdelávanie pre jednu predajňu drogérie dm, kde sme spolupracovníkov oboznámili o komunite osôb s poruchou sluchu a o pravidlách komunikácie s nepočujúcimi spolupracovníkmi. Súčasťou workshopu bol aj minikurz slovenského posunkového jazyka.
Veronka
Školenie pre zamestnancov bratislavského letiska
Zamestnanci bratislavského letiska 1. až 4. apríla absolvovali školenie, počas ktorého sa oboznámili so základnými informáciami o osobách s rôznym druhom zdravotného postihnutia, ich špecifikami a správnym prístupom k nim. Vďaka spolupráci so Slovenským fórom osôb so zdravotným postihnutím sme my, občianske združenie Snepeda, mohli zamestnancom letiska poskytnúť informácie o komunite nepočujúcich.
Školenie prebiehalo v dvoch fázach. Najprv sa zamerali na personál vybavujúci cestujúcich a batožinu. Títo zamestnanci poskytujú asistenciu ľuďom so zdravotným znevýhodnením od začiatku cesty na letisku až po nástup do lietadla. Pri informačnej tabuli pred terminálom môžu cestujúci zazvoniť a privolať si asistenciu. Zamestnanci im pomôžu s check-inom, sprievodcom cez detekčnú a pasovú kontrolu, a v prípade potreby ich odprevadia až k lietadlu. Školenie následne pokračovalo so zamestnancami bezpečnostnej kontroly, ktorí vysvetľujú pravidlá pre vykladanie a ukladanie vecí počas prechodu detekčnou kontrolou.
Obidve skupiny zamestnancov sme oboznámili s problematikou osôb s poruchou sluchu, špecifikami ich komunikácie a posunkovým jazykom. Vysvetlili sme im, ako s nepočujúcimi komunikovať, na čo si dávať pozor, ako prekonávať komunikačné bariéry a akých chýb sa vyvarovať. Súčasťou vzdelávacieho podujatia bol aj minikurz slovenského posunkového jazyka priamou metódou.
Pripravili sme pre nich materiál so základnou posunkovou zásobou v oblasti leteckej dopravy, ktorý by mal každý zamestnanec dostať. Materiál je dostupný na priloženom odkaze.
Sme radi, že takýto prístup výrazne zlepšuje dostupnosť leteckej dopravy pre osoby so zdravotným znevýhodnením, vrátane nás, nepočujúcich. Ďakujeme aj tlmočníkovi Dávidovi Markovi za tlmočenie.
Veronka
Copyright © 2015 - 2025 - Snepeda. Všetky práva vyhradené.