2025

Naše podujatia v roku 2025

Apríl

Prednáška o behaviorálnej ekonomike

 

V sobotu, 12. apríla, sa v Rodinnom centre Prešporkovo v Bratislave konala prednáška o behaviorálnej ekonomike. Záujemcov do tejto témy zaviedla študentka obchodnej akadémie Nikola Gálová. Behaviorálna ekonomika skúma ako naše emócie, predsudky a psychologické vplyvy ovplyvňujujú naše ekonomické rozhodnutia. Niektorí ľudia sa často rozhodujú intuitívne a nie vždy logicky. Hovorila aj o tom, prečo dávame sprepitné, prečo sa bojíme nakupovať online, aké sú pozitíva či negatíva a ďalšie zaujímavé veci. Celková prednáška aj s workshopom bola pre účastníkov prínosná.
 
   
   
 
Ďakujeme tlmočníčke Lucii Kotulovej, študentkám SJvKN (www.facebook.com/SJvKN) - tlmočníčkam Michaele Kolčákovej a Adriane Jurigovej, dobrovoľníkom Denise Gálovej, Veronike Vojtechovskej a Romanovi Vojtechovskému. Ďakujem patrí aj Rodinnému centru Prešporkovo za umožnenie využitia priestoru.
 
Veronka
 

Školenie pre zamestnancov jednej predajne dm

Na pozvanie spoločnosti dm sme v utorok 8. apríla pripravili vzdelávanie pre jednu predajňu drogérie dm, kde sme spolupracovníkov oboznámili o komunite osôb s poruchou sluchu a o pravidlách komunikácie s nepočujúcimi spolupracovníkmi. Súčasťou workshopu bol aj minikurz slovenského posunkového jazyka.

Veronka

 

Školenie pre zamestnancov bratislavského letiska

Zamestnanci bratislavského letiska 1. až 4. apríla absolvovali školenie, počas ktorého sa oboznámili so základnými informáciami o osobách s rôznym druhom zdravotného postihnutia, ich špecifikami a správnym prístupom k nim. Vďaka spolupráci so Slovenským fórom osôb so zdravotným postihnutím sme my, občianske združenie Snepeda, mohli zamestnancom letiska poskytnúť informácie o komunite nepočujúcich.

   

Školenie prebiehalo v dvoch fázach. Najprv sa zamerali na personál vybavujúci cestujúcich a batožinu. Títo zamestnanci poskytujú asistenciu ľuďom so zdravotným znevýhodnením od začiatku cesty na letisku až po nástup do lietadla. Pri informačnej tabuli pred terminálom môžu cestujúci zazvoniť a privolať si asistenciu. Zamestnanci im pomôžu s check-inom, sprievodcom cez detekčnú a pasovú kontrolu, a v prípade potreby ich odprevadia až k lietadlu. Školenie následne pokračovalo so zamestnancami bezpečnostnej kontroly, ktorí vysvetľujú pravidlá pre vykladanie a ukladanie vecí počas prechodu detekčnou kontrolou.

Obidve skupiny zamestnancov sme oboznámili s problematikou osôb s poruchou sluchu, špecifikami ich komunikácie a posunkovým jazykom. Vysvetlili sme im, ako s nepočujúcimi komunikovať, na čo si dávať pozor, ako prekonávať komunikačné bariéry a akých chýb sa vyvarovať. Súčasťou vzdelávacieho podujatia bol aj minikurz slovenského posunkového jazyka priamou metódou.

Pripravili sme pre nich materiál so základnou posunkovou zásobou v oblasti leteckej dopravy, ktorý by mal každý zamestnanec dostať. Materiál je dostupný na priloženom odkaze.

Sme radi, že takýto prístup výrazne zlepšuje dostupnosť leteckej dopravy pre osoby so zdravotným znevýhodnením, vrátane nás, nepočujúcich. Ďakujeme aj tlmočníkovi Dávidovi Markovi za tlmočenie.

Veronka

Copyright © 2015 - 2025 - Snepeda. Všetky práva vyhradené.

aktualizované: 22.04.2025 07:14:52